Dlaczego wagi kolejowe firmy GAWAG?
Wagi kolejowe zyskały na znaczeniu w obecnych czasach, kiedy to miliony ton towarów każdego dnia są przewożone koleją. Nowoczesne wagi kolejowe spełniają wiele funkcji, które znacznie wykraczają poza samo ważenie. Są one zwartym źródłem danych dla szczegółowej rejestracji surowców i wytworzonych produktów transportowanych z terenu zakładu przemysłowego. Wagi pomostowe firmy GAWAG umożliwiają zarejestrowanie wszystkich informacji dotyczących dostawy i wysyłki towarów. Wagi pomostowe GAWAG są zarówno projektowane jak i wykonywane przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań techniki. Głównym elementem wagi jest zestaw najnowocześniejszych cyfrowych przetworników nacisku firmy METTLER TOLEDO. Przetworniki nacisku wykonane są z nierdzewnej stali. Generują sygnały wyjściowe w postaci cyfrowej, zapewniając tym samym zwarty strumień transmisji danych.
Pomostowe wagi kolejowe stosowane są do statycznego, statyczno-dynamiczego oraz dynamicznego ważenia wagonów kolejowych o ciężarze do 150 t. >
Konstrukcja
Stalowy pomost wagowy, na którym zamocowane są szyny kolejowe umieszczony jest na czujnikach tensometrycznych osadzonych na stabilnym fundamencie. Czujniki są podłączone do terminala wagowego, w którym gromadzi się i przetwarza dane pozyskane podczas procesu ważenia.
Wagi kolejowe mogą składać się z jednego pomostu lub kilku pomostów wagowych. Długość jednego pomostu zawiera się w przedziale od 4,5 do 14 m. Długość zależy od rodzaju wagonów. Nasza firma zapewnia odpowiednie dostosowanie układu pomostów do warunków użytkowania wagi.
Istnieje możliwość wykorzystania istniejącego pomostu wagowego, wagi mechanicznej.
Fundament wagi kolejowej
Fundament wagi jest wylewany na miejscu lub montowany z prefabrykatów. Istnieje także możliwość zainstalowania wagi w starym fundamencie.
W szczelinie pomiędzy ramą fundamentu a pomostem umieszczane są gumowe uszczelki, które zabezpieczają wagę przed przedostawaniem się zanieczyszczeń.
Czujniki tensometryczne i system elektroniczny
W wagach kolejowych stosowane są najwyższej jakości cyfrowe czujniki tensometryczne typu MTX DigiTOL, firmy Mettler Toledo z wbudowanym przetwornikiem analogowo-cyfrowym. Konstrukcja czujników dopuszcza niewielkie ruchy pomostu w poziomie, co większa elastyczność i wytrzymałość wagi.
Czujniki przekazują wyniki pomiarów poprzez cyfrową transmisję danych za pomocą RS485, poprzez skrzynki połączeniową do terminala wagowego IND135, IND310, IND780, firmy Mettler-Toledo, który może zostać podłączony do komputera klasy PC. Dzięki temu system elektroniczny wagi można zintegrować z wieloma urządzeniami dodatkowymi, takimi jak drukarka, kamery przemysłowe, czujniki prawidłowego ustawienia pojazdu na pomoście itp. W ramach umowy firma dostarcza również oprogramowanie, które zapewni prostą obsługę wagi oraz bazy danych terminala.
Oferujemy również wagi na czujnikach analogowych.
Wykrywanie uszkodzeń
Eksploatację oraz konserwację wagi ułatwia system diagnostyczny, który automatycznie wykrywa uszkodzenie jednego z czujników i informuje użytkownika o awarii. Waga potrafi przez pewien czas pracować bez uszkodzonej części. Konstrukcja pomostu umożliwia prosty dostęp do czujników bez konieczności demontażu urządzenia.
Certyfikat zatwierdzenia typu WE
Wagi posiadają certyfikat zatwierdzenia typu WE Nr PL 04 032 z dnia 2004-11-18 zgodny z wymaganiami Dyrektywy 90/384/EWG, który jest uznawany na terenie całej Unii Europejskiej.
Wagi kolejowe – Parametry techniczne
Bezpieczny i dokładny sposób pomiaru masy.Ważenie wagonów kolejowych w ruchu.
Dzięki kontrolerowi do wagi kolejowej IND9R86 możliwe jest ważenie połączonych wagonów kolejowych, gdy cały skład znajduje się w ruchu. Dzięki temu ogranicza się koszty oraz niebezpieczeństwo operacji, jaką bez wątpienia byłoby odczepianie wagonów i kolejno umieszczanie ich na wadze.
Właściwości i zalety
- Obsługa bez operatora – umożliwia na automatyczny pomiar i zbieranie danych.
- Obsługa z operatorem – przyjazny użytkownikowi system Windows® umożliwia ważyć pociągi, wprowadzać dane na temat wagonów oraz drukować raporty przy pomocy zwykłej klawiatury oraz myszy komputerowej.
- Ważenie statyczne lub dynamiczne – system daje możliwość bezobsługowego ważenia dynamicznego lub statycznego pod nadzorem operatora. Jest bardzo elastyczny i da się go swobodnie dostosować do potrzeb użytkownika.
- Interfejsy AEI Railcard RFID Tag – system automatycznie dołącza dane AEI tag do zapisów dotyczących masy.
- Obszerna pamięć do bazy danych oraz komunikacja – dane dotyczące setek pociągów można przechowywać w bazie danych programu MS Access® lub innej kompatybilnej z OLEDB/ODBC. Bazę danych można obsługiwać lokalnie lub zdalnie poprzez sieć komputerową. Do zdalnej komunikacji można wykorzystać opcje komunikacji bezprzewodowej, światłowodowej lub telefonicznej.
- Integracja z systemem Plant MES lub MRP – dostępne formaty komunikacji zawierają TCP/IP, seryjne oraz PLC fieldbus (EtherNet/IP™, Allen Bradley RIO, ControlNet™, Device-Net™, Profibus®).
- Czujnik ruchu wstecznego – umożliwiają dokładne i kompletne pomiary masy nawet w sytuacji cofania się pociągu, a także rozładunku.
- Zdalny monitoring i kontrola systemu – daje możliwość alarmowania operatora pociągu droga radiową lub przy pomocy sygnalizacji świetlnej w przypadku zbyt dużej prędkości lub przekroczonej masy wagonu. Umożliwia także zdalne przestawienie systemu na tryb ważenia.
- Rozszerzona diagnostyka – przy zastosowaniu cel wagowych DigiTOL® METTLER TOLEDO, kontroler IND9R86 rozpoznaje ewentualne problemy w “całym systemie” rozpoczynając od cel pomiarowych. Dzięki temu możliwe jest zaplanowanie działań konserwacyjnych przed wystąpieniem awarii i likwidację nieprzewidzianej przerwy w pracy.
- Nowy lub zaktualizowany – kontroler IND9R86 może być częścią zupełnie nowej instalacji lub dołączony do już istniejącego systemu składającego się z urządzeń METTLER TOLEDO lub innych producentów.
- Certyfikat NTEP HB44, OIML.– dopuszczenie do rozliczeń handlowych.
Opis kontrolera do wagi kolejowej
Kontroler IND9R86 do ważenia dynamicznego połączony z dynamiczną wagą kolejową METTLER TOLEDO, daje możliwość automatycznego ważenia całych składów pociągów przemieszczających się po torach z maksymalną prędkością 10 km/h (6 mph). Określona zostaje masa każdego wagonu oraz całego składu bez potrzeby rozłączania wagonów. Dane identyfikacyjne każdego zważonego wagonu RFID są dołączane do danych ważenia oraz zapisywane. Kontroler IND9R86 posiada możliwość zapisywania oraz drukowania danych uzyskanych z ważenia pociągów towarowych o dowolnej liczbie wagonów. Duża pojemność pamięci daje sposobność przechowywaniae danych dotyczących setek składów towarowych. System składa się z przemysłowego komputera (PC) z oprogramowaniem firmy Windows®, wyświetlacza lub monitora LCD, interfejsu rozpoznającego koła wagonów, terminala wagowego, który współpracuje z czujnikami wagowymi MTX® Powercell lub połączenia z wagą analogową oraz interfejsu do wybranej drukarki. Dostępne są opcjonalne interfejsy protokołów PLC, EtherNet/IP™, ControlNet™, Profibus®, i AB RIO™. Kontroler IND9R86 CIM spełnia w 100% lub nawet przewyższa wymagania NIST HB-44, a także OIML.
Wagi kolejowe dynamiczne. Wybierz najlepszą jakość
Wagi kolejowe dynamiczne służą do ważenia wagonów w ruchu. Przez to muszą wykazywać się maksymalną dokładnością i wrażliwością na szereg wytycznych. W przypadku naszych wag systemy pomiarowe ważą poszczególne osie wagonów, a tzw. wskazania częściowe są sumowane. W ten sposób uzyskiwana jest waga całkowita zestawu wagonów kolejowych sprzężonych z lokomotywą. Oferowany przez nas sprzęt wyróżnia się najdokładniejszymi systemami, które wytrzymują trudy dużej eksploatacji. Wszystko dlatego, że dzięki ogromnemu zapleczu technologicznemu jesteśmy w stanie wdrożyć w życie najnowocześniejsze projekty. Wagi kolejowe dynamiczne ograniczają koszty oraz czas, które należałoby poświęcić na odczepianie wagonów i ważenie ich pojedynczo. W GAWAG doskonale wiemy, jak cenne jest to dla naszych Klientów.
Jeśli jesteś zainteresowany legalizacją wag kolejowych – wejdź na tę stronę.
Zadzwoń lub napisz i dowiedz się więcej: